zondag 3 januari 2016

Lezerstip!

Beste lezer,
Deze keer geen blog van mijn hand maar een column van Roy, mijn man. Geschreven naar aanleiding van het televisieprogramma 'blind naar de top' op RTL 5.

Dit programma volgt een aantal slechtziende en blinde mensen die een buitengewone prestatie neerzetten. Namelijk het beklimmen van de Kilimanjaro. Superknap natuurlijk.
Maar het riep bij mij ook een andere reactie op tijdens het kijken... "Mag je tegenwoordig als gehandicapte nog denken in onmogelijkheden", is wat ik me zuchtend hardop afvroeg, terwijl ik de deelnemers zag ploeteren tijdens hun tocht. "Of moet je jezelf telkens als capabele mens profileren om ertoe te doen"?
Geïnspireerd door de beelden van het programma en ons gesprek, ontstond het volgende:

http://www.nieuwwij.nl/column/mens-heb-je-nut-of-heb-je-waarde/

Zeer de moeite waard!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten